Folytatódik cikksorozatunk, melynek mai epizódjának főszereplője nem lesz más, mint a Metric Halo Thump nevezetű pluginje! Ez egy igen érdekes eszköz, ugyanis szubharmonikus szintetizálás alapon működik.
A Metric Halo cégről tudni kell, hogy termékeik natív felületen az élmezőnyhöz tartoznak, ennek köszönhetően pedig nem is túl olcsóak. Viszont szerencsénkre a Thump-ot ingyenessé tették mindenki számára!
A plugin működési elve igen egyszerű: a beérkező nagy hullámhosszú hangokat „figyeli”, és ezekre szintetizálhatunk hangokat a két oszcillátorunk segítségével. Innen kezdődik viszont a nehezebb rész, ugyanis az oszcillátorokat magunknak kell behangolni, ráadásul erre nem is csak egy érték szolgál. Cserébe viszont hatalmas teret kapunk ötleteink, kreativitásunk kibontakoztatására, megvalósítására. Ha pontos hangzást szeretnénk, akkor érdemes a dob(ok)hoz hangolni a plugint, melyhez egy kis segítséget IDE kattintva tudtok elérni!
Mindkét oszcillátorhoz két paraméter tartozik: az Attack Frequency az adott hang induló frekvenciáját határozza meg, míg a Sustain Frequenc-vel a hang „érkezési” frekvenciáját adhatjuk meg. Az Envelope szekció a szokásos amplitúdó-burkológörbét takarja, míg a Pitch Attack, valamint a Sustain értékekkel tovább manipulálhatjuk az oszcillátoraink hangmagasságát.
A kijelzőn nyomon követhetjük a két oszcillátorunk működését, mely a színek erősségével is jelzi számunkra a hangerő növekedését/csökkenését.
Most pedig lássuk a plugin hivatalos bemutató videóját:
Különösen jól működik elektronikus zenei környezetben, de az esetek 99%-ában nem mixing, hanem alkotási fázisban. Főleg a „szeletelősebb” Drum and Bass, illetve az agresszívabb sound design kedvelői fogják előszeretettel alkalmazni, de ez nyilván nem zár ki más felhasználási módokat sem.
A plugint IDE kattintva tudjátok elérni!
A cikket összeállította: Szlancsik Ádám, Szarvas Dominik