Megváltoztak a Facebook célzási rendszerei amik nagyban érintik az előadókat akik ott népszerűsítik a dalaikat

Az utóbbi hetekben a Facebook hirdetési rendszerében olyan változás történt, ami alapjaiban forgatta fel a célzási lehetőségeket, és ezzel együtt a zenészek, kiadók, kisvállalkozások megszokott stratégiáit is. Aki eddig hozzászokott ahhoz, hogy konkrét előadók rajongóit tudja megszólítani, most azt tapasztalja, hogy ezek a lehetőségek eltűntek.

Korábban több ezer zenekart és előadót lehetett kiválasztani, legyen szó underground hiphopról, popcsillagokról, klasszikus rock ikonokról vagy teljesen rétegzenekarokról. Ha valaki például a Falling in Reverse vagy mondjuk a Born of Osiris rajongóit célozta, pontosan azt a közönséget tudta elérni, akit szeretett volna. Most ezek a finomhangolási opciók megszűntek, és mindössze néhány tág, műfaji kategória maradt: heavy metal, alternative rock, indie pop és hasonlók. Sok nagy név – például Linkin Park – sem választható külön, csak valamelyik nagyobb „ernyő” alatt érhető el.

A változás mögött ott van, hogy a Meta régóta alkalmazza az úgynevezett detailed targeting expansion (vagy újabb nevén Advantage+ detailed targeting) rendszert. Ez eddig is automatikusan kiterjesztette a célzást a megadott előadó környezetében lévő hasonló ízlésű felhasználókra, és a hirdető valójában egy sokkal szélesebb közönséget ért el, mint amit beállított. Most annyi történt, hogy ezt a lépést már nem is rejtegetik: a kezdő célzás jóval általánosabb, a többit a Meta AI-ja dönti el.

A gyakorlatban ez sok esetben nem ront az eredményeken. A rendszer ugyanis úgyis azokhoz próbálja eljuttatni a hirdetést, akik a legnagyobb eséllyel végrehajtják a kívánt műveletet – legyen az kattintás egy Spotify-linkre, vásárlás vagy feliratkozás. Aki rétegzenét játszik, még mindig találhat működő kombinációt: például heavy metal + electronic, vagy alternative rock + jazz. A több stílus összekapcsolása továbbra is lehetséges, de már jóval nagyobb műfaji dobozokból kell kiindulni.

A legnagyobb változás az, hogy a kreatív anyag – főleg a vizuál – szerepe még erősebb lett. A Meta a képi és videós jelekből következtet arra, kik reagálnak jól a tartalomra, és ezek alapján optimalizálja a célzást. Ha a vizuál félreviszi a stílusüzenetet – például popos képi világ mellett folkzenét kínál –, az rontja a konverziót, az AI rossz irányba viszi a hirdetést, és a kampány gyengébben teljesít.

Ez a lépés egy nagyobb folyamat része. A hirdetési platformok – a Google-nél már régóta látható módon – főleg a legnagyobb költő ügyfelekre optimalizálnak. A nagyvállalati kampányokat profi csapatok kezelik, óriási adatbázisokkal, folyamatos A/B teszteléssel. A zenészekre költött reklámpénz a Meta szemében elenyésző, ezért a rendszer kialakításánál ez a szegmens nem kap kiemelt figyelmet.

Mindez nem jelenti azt, hogy a kisebb szereplők ne érhetnének el jó eredményeket. Csak másképp kell hozzáállni: az éles célzások helyett erősebb kreatívokra, tesztelt vizuálokra és olyan hirdetéslogikára van szükség, ami a Meta AI-ját is „meg tudja tanítani” arra, kiknek szól a zene. Aki ezt megérti és alkalmazkodik, annak a mostani változások nem feltétlenül hoznak visszaesést – sőt, adott esetben még egyszerűsíthetik is a folyamatot.

📚 Szeretnél olvasni magyar nyelvű könyveket a zenélésről, stúdiótechnikáról?
ÚJ weboldalunk: https://szakertoikonyvek.hu/
Kiadónk weboldala: http://www.mpwmedia.hu

🎓 Azonnal elvégezhető online kurzusaink:
http://www.zeneikurzusok.hu

Scroll to Top